diumenge, 2 de novembre del 2014

XERRADES DE CREIXER EN FAMILIA




Introducció
La Secretaria de Família de la Generalitat de Catalunya crea el programa de suport a la parentalitat “Créixer en família” amb els objectius d’orientar, reforçar i donar eines als pares i mares en l’educació dels seus fills i filles.

Què oferim?
Quants cops, com a pares i mares, ens hem preguntat si som els únics que ens sentim insegurs? Si hi ha altres maneres d’educar? O quines actituds són les que poden afavorir la resolució de conflictes amb els fills i filles?
· Té l’objectiu de potenciar el reconeixement i la confiança en les pròpies capacitats dels progenitors.
· Els tallers que ofereix pretenen ser espais d’intercanvi d’experiències entre pares i mares amb fills i filles d’edats similars.
· Està guiat per professionals experts en la formació de famílies en què les prioritats són reflexionar en relació a per què educar, què fer i com fer-ho.

Com es realitzarà el taller?
· Consta de 6 sessions de dues hores.
· El programa també ofereix, a nivell virtual, un espai d’intercanvi entre les famílies i un calaix de recursos amb eines per aplicar la parentalitat positiva.

A qui va dirigit?
A les famílies de les escoles bressol municipals d’Esparreguera


Dates, horari i contingut de les sessions del taller
Totes les sessions es realitzaran en dijous de 19 a 21 h

06/11/2014 Sessió 1 – Mama! Papa! Upa...!
Inevitablement, és durant els primers anys de vida de l’infant que als pares i a les mares els sorgeixen més qüestions sobre com afrontar la criança del nadó (Seré capaç d’alletar el meu fill? Sabré per què plora? Podré calmar-lo?), les pràctiques educatives a posar en marca (Com li faré entendre el que està bé i el que està malament?) i la capacitat de fer-ho (I si m’equivoco? Com sabré que ho faig bé?)... Els pares reflexionaran entorn de les necessitats de vinculació afectiva i les estratègies per establir una relació de qualitat amb el fill o filla.


13/11/2014  Sessió 2 – Deixa’m! ... Jo sol!
La primera infància és l’etapa en què l’infant fa les primeres conquestes en la seva autonomia: en el menjar, en el dormir, etc., que li aporten aprenentatges, autoestima i seguretat en si mateix. Per tant, també és el moment en què els pares i les mares hauran d’exercir una autoritat competent que marqui els límits, orienti i acompanyi l’infant en aquest procés d’aprenentatge amb afecte, confiança i respecte... Els pares i mares reflexionaran com l’autonomia, l’autoritat i l’afecte són els elements bàsics per establir unes relacions de qualitat.

20/11/2014 Sessió 3 – A dormir, no! ... Hi ha un monstre
El procés evolutiu propicia en els infants un canvi de visió del món i de si mateixos. La transició d'una etapa a una altra sol aguditzar la inestabilitat emocional, i per això són freqüents els plors, les rebequeries, les pèrdues de gana, les dificultats en el son i, en general, conductes regressives davant situacions que els produeixen angoixa o incertesa: la separació dels pares, la necessitat d’afirmar la seva identitat i les exigències sobre el seu comportament i aprenentatges... La sessió conduirà les famílies a reconèixer les seves emocions davant les conductes d’oposició dels fills i filles, la qual cosa permetrà la cerca dels seus propis recursos per acompanyar els infants en el seu procés de construcció i afirmació de la seva identitat.

27/11/2014  Sessió 4 – Per menjar, li poso la TV i fora problemes!
L'hora de menjar, de canviar-se, del bany... són situacions privilegiades per enfortir vincles afectius, per a l'aprenentatge, la conquesta d'autonomia i l'exercitació de la responsabilitat personal dels infants. També és en aquestes activitats que, des del naixement, els pares i mares han de tenir present que
és més important el COM que el QUÈ, ja que és a través d'elles que els infants interioritzen les actituds, els comportaments i la relació (en positiu o en negatiu) que els adults hi estableixin (transmissió de valors). La sessió pren com a objectiu l'anàlisi de com afrontar totes les possibilitats de les activitats quotidianes i quins són els aprenentatges que s'hi poden vincular.

04/12/2014 Sessió 5 – El meu fill no para. Ho toca tot, ho remena tot... És un trasto!
Durant els tres primers anys de vida, "l'ocupació" bàsica dels infants se centra en el desenvolupament de les seves capacitats i en l'aprenentatge, en què el factor essencial és la interacció amb les persones, amb els objectes i els espais. És en aquest escenari, que el joc esdevé un camp d'aprenentatge on l'infant assaja accions, formes de comunicar-se i habilitats que després generalitza i aplica en altres situacions... Es reflexionarà amb els pares i mares sobre com el joc de l'infant evoluciona a mesura que canvien les seves capacitats, les seves necessitats i les seves experiències vitals, i en com l'adult pot generar situacions i activitats d'aprenentatge enriquidores per a les criatures a partir del joc.

20/12/20134 Sessió 6 – monogràfic:a escollir entre els participants

Lloc de realització
Escola Bressol Municipal Coloraines
Passeig del Castell s/n
08292 Esparreguera


Inscripció
Les places són obertes a totes les famílies en especial a les de les Escoles Bressols Municipals Coloraines
Com és una activitat que ha organitzat l’AMPA Coloraines, en cas que hi hagués moltes inscripcions, al ser un grup de màxim 25 persones, les famílies sòcies a l’AMPA Coloraines  tindrien prioritat . En el cas que sobrin places s’oferiran a l’EBM Cucuruga
Per la inscripció es farà mitjançant del mail a ampacoloraines@gmail.com
A partir de les 9h del dia 23/10/2014

Al ser un cicle de sessions formatives les persones que vulguin participar hauran d assistir a totes les sessions.

Places limitades per rigorós ordre d'inscripció i amb preferència per les famílies sòcies a l’AMPA.

Data límit d’inscripció, dia 30 Octubre de 2014.

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada

El bloc es fa gran amb els teus comentaris!